A.Hasan, Jurutera
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Hasan berdengkur sangat kuat ketika tidur. Isterinya pernah melihat dia tercekik ketika tidur malam disebabkan apnea tidur terhalang. Dia kini menggunakan SomnoGuard AP untuk mengurangkan masalah tersebut..


N. Abdullah, Suri Rumah
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

N. Abdullah kerap berdengkur ketika tidur. Anak perempuannya berkata keadaannya semakin teruk dan dengkurannya semakin kuat berbanding dahulu. Dia akhirnya memilih untuk menggunakan SomnoGuard AP untuk menyelesaikan masalah tersebut.


K. Marsidi, Pegawai Kastam
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Marsidi menderita teruk akibat rasa mengantuk siang hari. Dia juga berdengkur kuat ketika tidur. Isterinya mengadu dengkuran itu mengganggu tidurnya setiap malam dan semakin teruk sejak beberapa tahun lalu. Kini mereka kembali gembira selepas dia menggunakan SomnoGuard AP, ia telah mengurangkan masalah tersebut.


S. Nordin, Juruteknik
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Nordin menderita akibat dengkuran yang sangat kuat. Isterinya memaklumkan dengkuran itu boleh didengar sehingga ke bilik belakang di rumah mereka. Isterinya juga pernah melihat dia terkapai-kapai bernafas ketika tidur akibat serangan apnea. Dia juga pernah berjumpa pakar ENT yang mencadangkan pembedahan tetapi dia tidak begitu suka pilihan tersebut. Dia kemudian mencari penyelesaian alternatif dan menemui SomnoGuard AP untuk mengatasi masalah apnea tidurnya.

Z. Manan, Pensyarah
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Manan menderita daripada dengkuran kuat ketika tidur. Katanya, dia berasa sangat letih dan mengantuk di siang hari. Dia kini gembira menggunakan SomnoGuard AP setiap malam.


E. Yong, Eksekutif Jualan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Yong menderita daripada dengkuran kuat ketika tidur dan keletihan serta mengantuk melampau di waktu siang. Dia juga pernah tertidur beberapa kali ketika memandu. Dia kini menggunakan SomnoGuard AP untuk mengatasi masalah berkaitan apnea tidurnya.

H.Yusri, Akauntan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Yusri telah didiagnosis menghidap apnea tidur terhalang. Doktornya mencadangkan pembedahan tetapi dia tidak mahukannya. Dia kemudian mencari penyelesaian alternatif dan menemui SomnoGuard AP.


W.Aris, Jurutera Jaringan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Aris berdengkut dengan kuat ketika tidur. Dia kemudian didiagnosis menghidap apnea tidur terhalang oleh doktor yang mencadangkan pembedahan untuknya. Tetapi dia tidak begitu suka dengan pilihan itu dan mula mencari penyelesaian alternatif. Akhirnya, dia menemui SomnoGuard AP dan kini menggunakannya untuk mengatasi masalah apnea tidur yang dihidapi.


M. Masseri, Pekerjaan tidak diketahui
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Masseri berdengkur kuat setiap malam. Isterinya mendapati dia sering terjaga dengan nafas tersekat setiap malam. Dia kemudian menjalani ujian tidur dan hasilnya menunjukkan dia berhenti bernafas berulang kali sehingga 60 saat lamanya dengan hampir 400 episod setiap malam. Akibatnya, dia mengalami penurunan ketepuan oksigen sebanyak 85 peratus. Doktornya mendiagnosis apnea tidur Masseri sebagai kronik dan serius.

Dia dijadualkan untuk menjalani pembedahan pada Disember tahun ini, kira-kira 6 bulan dari sekarang. Sementara itu, dia mahu mencuba SomnoGuard AP memandangkan alat itu tidak invasif dan harganya berpatutan. Dia juga tidak begitu suka dengan pembedahan jika ia boleh dielak. Dia menemui SomnoGuard AP ketika mencari kaedah alternatif untuk menyelesaikan masalah apnea tidurnya.

Dia tahu bagaimana pembedahan itu akan berjalan memandangkan bapa mertuanya juga menghidap apnea yang kronik dan telah menjalani 4 pembedahan berbeza untuk mengatasinya. Namun, bapa mertuanya kadang kala masih berdengkur tetapi cuma tidak begitu kuat. Pembedahan tersebut termasuk:

1-Membuang tonsil

2-Prosedur Pillar

3-Membuang tisu lembut lelangit

4-Membuang tisu lembut hidung

Masseri kini menggunakan SomnoGuard AP untuk menyelesaikan masalahnya.


R. Ramli, Eksekutif Kanan IT
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Ramli menderita akibat dengkuran kuat dan kerap mengantuk di waktu siang. Isterinya memaklumkan Rahim sering sukar bernafas ketika tidur. Kadang kala, ia seperti dia sedang menghembuskan nafas terakhir. Dia menjalani ujian tidur dan didiagnosis menghidap apnea tidur terhalang. Dia mempunyai sebanyak 600 episod serangan apnea pada satu-satu malam. Doktornya mencadangkan pembedahan tetapi dia tidak mahu dan takut untuk menjalaninya. Tambahan pula, kos pembedahan juga melangkaui kemampuannya. Isterinya kemudian mencari penyelesaian alternatif dan menemui SomnoGuard AP.


A. Hassan, Pekerjaan tidak diketahui
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Hassan menderita akibat dengkur yang kuat ketika tidur. Isterinya pernah melihat dia kerap berhenti bernafas ketika tidur antara 15 hingga 20 saat setiap kali. Kerana keadaan apneanya, Hassan pernah tertidur ketika memandu dan terlibat dalam kemalangan. Dia memilih untuk menggunakan SomnoGuard AP memandangkan dia tidak mahu dibedah. Isterinya membaca mengenai alat tersebut daripada artikel akhbar dan kemudian pergi ke laman web Panmedic untuk maklumat lanjut. Dia kini menggunakan SomnoGuard AP untuk mengatasi masalah yang berpunca akibat apena tidur itu.


A. Mohamed, Perunding IT
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Mohamed kerap berdengkur dengan kuat, Isterinya memaklumkan dia sukar bernafas ketika tidur tetapi dia tidak ingat akan kejadian itu. Dia telah berjumpa pakar ENT dan doktor itu mencadangkan dia menjalani pembedahan. Dia tidak begitu suka dengan pilihan itu kerana ia invasif dan mahal. Mohamed kemudian mencari alternatif lain dan menemui SomnoGuard AP di laman web Panmedic. Dia kini menggunakan SomnoGuard AP untuk menyelesaikan masalah apnea tidurnya.

P. Ang, Pegawai Bank
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Ang didiagnosis menderita akibat apnea tidur terhalang. Untuk mengatasi masalah tersebut, doktornya menasihatkan penggunaan mesin CPAP. Ang mengikut nasihat doktornya dan mencuba mesin itu selama sebulan. Bagaimanapun, dia mendapati mesin CPAP tidak selesa digunakan. Dia menghadapi kesulitan tidur dengan topeng pada mukanya. Dia juga mendapati alat itu mahal untuk dibeli dan akhirnya memilih untuk tidak membelinya. Sebaliknya, dia membeli sebuah SomnoGuard AP dan kini gembira menggunakannya.


T.Fazmi, Ahli Perniagaan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Fazmi didiagnosis menghidap apnea tidur terhalang oleh doktornya. Dia dinasihatkan menjalani pembedahan atau menggunakan mesin CPAP untuk masalah tersebut. Bagaimanapun, dia tidak suka akan kedua-dua pilihan tersebut. Dari situ, dia memulakan pencarian untuk bantuan alternatif. Dia mahu sesuatu yang ringkas digunakan dan tidak begitu mahal. Dia menemui kedua-duanya dalam SomnoGuard AP dan kini gembira menggunakannya.

Wong, Pengarah Syarikat
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Wong didiagnosis dengan apnea tidur terhalang dan tekanan darah tinggi. Dia runsing dengan dengkurannya yang kuat dan rasa mengantuk di siang hari yang turut membawa bersama keletihan berpanjangan. Dia mahu penyelesaian yang ringkas dan mudah digunakan untuk masalah itu. Dengan SomnoGuard AP, dia mendapat kedua-duanya dan kini gembira menggunakannya untuk mengatasi masalah dengkur dan mengantuk waktu siang hari.


Y. Abdullah, Pengurus
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Abdullah menderita akibat dengkuran kuat dan telah beberapa tahun menghidap apnea tidur. Kakaknya terjumpa SomnoGuard AP melalui Bangunsegar.com dan kemudian menasihatkannya melayari laman web tersebut. Sebelum mengenali SomnoGuard AP, Abdullah pernah mencuba satu terapi pernafasan untuk mengatasi masalah yang dihadapinya. Di awal terapi itu, dia mengatakan ia membantu memandangkan bunyi dengkur semakin perlahan tetapi situasi itu tidak berkekalan dan dengkurannya kembali kuat. Dia juga mencuba beberapa posisi tidur. Perubahan kecil berlaku tetapi pita pelekat yang digunakan menyebabkan dia mengalami alahan yang membawa kepada bengkak pada pipinya. Akhirnya, dia memilih SomnoGuard AP kerana ia kecil, mudah dibawa dan tidak invasif. Dia kini menggunakan SomnoGuard untuk mengatasi masalah berkaitan apnea tidur yang dihidapinya.

P. Wong, Pengurus
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Wong didiagnosis dengan apnea tidur terhalang dan telah menggunakan mesin CPAP untuk beberapa ketika. Dia banyak merantau kerana kerja dan mendapati mesin CPAP terlalu memakan ruang untuk dibawa bersama. Dia mahukan bantuan alternatif yang mudah dibawa dan mudah digunakan ketika mengembara ke tempat lain. Dia menemui apa yang dikehendakinya dalam bentuk SomnoGuard AP.


S. Charles, Pengarah Syarikat
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Charles pernah menggunakan mesin CPAP. Unit yang dibelinya merupakan mesin lama dan perlu dibaiki. Dia juga perlu menggantikan topeng muka yang digunakan. Disebabkan itu, dia mencari alternatif lain yang kurang mahal di samping menawarkan penggunaan ringkas yang memberi manfaat ketika merantau. Dia menemui penyelesaian yang dicari dalam SomnoGuard AP dan kini gembira menggunakannya untuk menyelesaikan masalah apnea tidur terhalang yang dihidapi.


D. Markandu, Peguam
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Markandu berdengkur dengan kuat ketika tidur dan menderita akibat keletihan serta mengantuk di siang hari. Dia kemudian menjalani ujian tidur dan pakar ENTnya mengesahkan dia menderita daripada apnea tidur terhalang. Dia dinasihatkan menjalani pembedahan atau menggunakan mesin CPAP. Dia memilih CPAP tetapi hanya menggunakannya untuk tempoh singkat. Dia berhenti menggunakan mesin itu kerana ia menggusarkan di samping sukar dibawa bersama untuk ke tempat lain.

Satu hari, dia terbaca mengenai SomnoGuard AP di dalam akhbar the Star dan memilih untuk mencubanya. Dia kini gembira menggunakan alat tersebut setiap malam ketika tidur.


A. Kumar, Pengawal Trafik Udara, Singapura
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Kumar menderita akibat dengkuran kuat. Dia juga telah beberapa tahun menderita akibat apnea tidur terhalang. Dia menjalani ujian tidur 10 tahun lalu dan doktornya mencadangkan mesin CPAP untuknya. Dia membeli mesin itu dan sejak itu telah menggunakannya setiap malam tetapi kebimbangannya kebelakangan ini timbul berikutan masalah yang amat menyusahkan ketika dia menaiki penerbangan. Dia tidak boleh tidur di atas kapal terbang kerana tiada cara untuk menggunakan mesin CPAPnya. Dia membaca mengenai SomnoGuard AP beberapa bulan lalu dan akhirnya memilih untuk mencubanya. Kumar kini menggunakan SomnoGuard AP untuk tidur setiap kali dia menaiki kapal terbang.

J. Krishna , Pengurus Kanan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Krishna didiagnosis dengan apnea tidur terhalang. Doktornya menasihatkan dia menjalani pembedahan. Dia memaklumkan dia tidak mahu dibedah kepada seorang rakan yang kemudian mengesyorkan dia mencuba SomnoGuard AP kerana ia berkesan untuk seorang lagi rakan mereka. Krishna kini menggunakan SomnoGuard AP dengan gembira untuk mengatasi masalahnya dengan apnea tidur terhalang.

A. Mustapha, Ahli Perniagaan
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Mustapha didiagnosis dengan apnea tidur terhalang dan telah menggunakan mesin CPAP untuk beberapa tahun. Mesin itu menghentikan dengkurannya tetapi menyebabkan dia menghidap resdung. Dia kemudian berhenti menggunakan mesin itu dan menjalani pembedahan membuang tisu lembut berlebihan. Pembedahan itu membawa sedikit perubahan, dengkurannya berhenti untuk hampir satu tahun tetapi malangnya kembali semula tidak lama kemudian. Dia kemudian mencari alternatif lain dan menemuinya dalam bentuk SomnoGuard AP. Mustapha kini gembira menggunakannya.

H. Samad, Bekerja Sendiri
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Samad sangat obes dan kuat berdengkur ketika tidur. Dia sering keletihan di siang hari dan menghadapi kesukaran bernafas melalui hidung walaupun ketika duduk di samping masalah nafas pendek. Doktornya menasihatkan Samad kurangkan berat badan di samping menjalani pembedahan untuk masalahnya dengan apnea tidur terhalang, tetapi dia menolak. Sebaliknya, dia memilih SomnoGuard AP. Sebelum ini, dia menggunakan semburan dan pelekat hidung untuk masalah dengan apnea tidur terhalang itu tetapi kedua-duanya tidak berkesan.


K. Nizam, Pelajar
Membeli SomnoGuard AP pada 2010

Nizam mula berdengkur dengan kuat ketika tidur sejak berat badannya naik kerana tidak aktif bersukan selepas mengalami kemalangan. Dia berasa penat dan mengantuk sepanjang masa ketika waktu siang dan menghadapi kesukaran menumpukan perhatian terhadap pelajaran. Doktornya mencadangkan dia mengurangkan berat badan dan menjalani pembedahan untuk masalah apnea tidur terhalang yang dihidapinya. Dia takut untuk dibedah dan sebaliknya memilih untuk mencuba alternatif lain dengan SomnoGuard AP.

 

Mengatasi Berdengkur | Penyelesaian Berdengkur | Apnea Tidur Malaysia | Sitemap